segunda-feira, 23 de abril de 2007

Adscape Media - Empresa que "explora" In-game advertising

Dando uma passada pelo gamereporter e logo depois pelo Jornal Gamer, li, no último, uma notícia interessante sobre o in-game advertising (ppje) e sobre uma empresa que explora esse tipo de conteúdo.
A Adscape Media, foi comprada recentemente pelo Google e já anda fazendo algum barulho no mundo dos games. Isso pq os sites especializados colocam em questão o conteúdo e a forma de como as mensagens publicitárias serão exibidas. Eu continuo achando que dependendo da forma que é feita, e se isso gerar algum benefício para o jogador, não há problema algum. O desafio é justamente linkar o produto anunciado com o game e não apenas fixar a marca em todas as paredes do jogo. Isso ainda vai dar muita discussão...

Notícia original postada no site gringo Euro Gamer:

"User experience will come first"(News)

by Rob Purchese 20/03/07 14:36

Google has told Eurogamer that in-game advertising could add another layer of realism to many games, by providing relevant, targeted advertising content - such as characters drinking from real Coke cans, entering real retail outlets, or seeing real posters and billboards in their virtual worlds.

"As with all things we do, the user experience will come first," a spokesperson for Google told us. "If done right, in-game advertising can add to the overall gaming experience by providing relevant, targeted advertising content."
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"In fact, in many genres, in-game advertising can add to the realism of the game enhancing the overall user experience."

The Internet giant was speaking in the aftermath of its acquisition of in-game advertising firm Adscape Media - for a rumoured US$ 23 million (EUR 17.5m). Google hopes this new technology and know-how will help offer advertisers and publishers new solutions and opportunities for their products.

However, we weren't able to find out what those products would be, as Google remained tight-lipped on which games and publishers it's working with, as well as the future direction for the company and in-game advertising.


[via 1º Game Reporter
via 2º Jornal Gamer
via 3º Euro Gamer ]

Off.: Se algum blogueiro de plantão passar por aqui, me diga se a forma de linkar as notícias está certa ou precisa de algo mais.

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